Tavallisesti 6.-luokkalaiset vierailevat Oulun taidemuseossa ja Tiedekeskus Tietomassa peräkkäin saman päivän aikana. Tietomaan remontin vuoksi vierailut lukukausina 2024-2026 toteutetaan poikkeuksellisesti. Lukukaudella 2024-2025 6.-luokkalaiset vierailevat Oulun taidemuseossa, jossa oppilaat pääsevät vierailulle taidemuseon näyttelyyn ja heille pidetään tiedetyöpaja. Myöhempien lukukausien sisältö tiedotetaan myöhemmin.

TOIMINTA

Käynnin aikana tutustutaan oppaan johdolla taidemuseon ajankohtaiseen näyttelyyn. Lisäksi taidemuseon pajatilassa pidetään Tietomaan henkilökunnan suunnittelema tiedetyöpaja. Tarkempi sisältö tiedotetaan myöhemmin.

Opettajan tulee kulkea luokkansa mukana koko ohjelman ajan.

KESTO

Yhteensä 1,5 h.

RUOKAILU

Eväiden syönti ei ole kohteessa mahdollista. Aikataulut on suunniteltu niin, että ryhmät voivat syödä koululla joko ennen tai jälkeen vierailun.

KULJETUKSET

Ohjeet kuljetuksen varaamiseen saat varausvahvistuksesta.

YLIOPISTON JA YKSITYISTEN YLLÄPITÄMILLE KOULUILLE

Vierailun hinta on 100 €/ryhmä (+alv). Koulu huolehtii itse mahdolliset kuljetukset kohteeseen. Vierailu varataan alla olevasta linkistä.

OPASTUKSEN VARAAMINEN:

• Oulun taidemuseon syyslukukauden 2024 vierailut toteutetaan syys-lokakuussa.
  • Opastusvaraus tehdään Oulun museo- ja tiedekeskuksen verkkokaupassa.
  • Verkkokaupan varauskalenteri on avoinna 6.-21.5.2024.
  • Kaksi rinnakkaisluokkaa (esim. 6A ja 6B) samasta koulusta tulee opastetulle vierailukäynnille yhtä aikaa. Jos rinnakkaisluokkia on pariton määrä, voitte ottaa mukaan viitosluokan. Molemmille luokille on oma opastus samanaikaisesti. Yhteen opastukseen mahtuu enimmillään noin 25 oppilasta.
  • Yksi opettaja varaa kummallekin luokalle opastuksen (huomioi varausta tehdessäsi, että luokkien opastukset alkavat yhtä aikaa).
  • Erityisluokille kannattaa varata oma vierailuaika.
  • Huom! Onnistuneesta varauksesta saat heti varausvahvistuksen sähköpostiisi. Varaa bussi varausvahvistuksesta saatavien ohjeiden mukaan. Jos et saanut varausvahvistusta, varaus ei ole onnistunut. Ole silloin yhteydessä museo- ja tiedekeskuksen asiakaspalveluun.
  • Siirry verkkokauppaan tästä.

Opastusvarauksen tekoa koskevat yhteydenotot

Milja Häll