Toiminta

Oppaan johdolla perehdytään kivikauden ihmisten elämään. Kivikauden kylässä hiotaan kiviesine, kokeillaan muinaisjousella ampumista ja pidetään evästauko. Ansapolulla tutustutaan esi-isiemme käyttämiin pyyntivälineisiin. Vierailun aikana katsotaan Aurinkokivi-elokuva Kierikkikeskuksen auditoriossa ja tutustutaan arkeologiseen näyttelyyn tehtävämonisteen avulla.

Kesto

Ohjatun vierailun kesto on 3½ tuntia. Vierailu alkaa klo 9 ja loppuu klo 12.30.

OPS yhteydet

Laaja-alaisen oppimisen osa-alueet L2 ja L4. Ympäristöoppi: T9 ja T14, S3 ja S4. Historia T4-T8, S1.

Ruokailu

Nuotiopaikalla voi syödä omia eväitä ja makkaranpaistokin on mahdollista. Ruokatauko on sisällytetty vierailun ohjelmaan. Voitte myös varata ruokailun Hotelli KierikinHovin ravintolasta.

Kuljetukset

Koulu maksaa itse kuljetukset Kierikkiin. Kevääksi 2024 kuljetusyhtiö on valmiiksi kilpailutettu. Ohjeet kuljetuksen varaamiseen saat varausvahvistuksesta.

Muuta huomioitavaa

Kierroksella ollaan suurin osa ajasta ulkona, joten säänmukainen pukeutuminen on tärkeää.

Yliopiston ja yksityisten ylläpitämille kouluille

Vierailun hinta on 200 €/ryhmä (+alv 24 %). Koulu huolehtii itse mahdolliset kuljetukset kohteeseen. Vierailu varataan Oulun museo- ja tiedekeskuksen verkkokaupassa.

Opastuksen varaaminen:

• Kierikin syyslukukauden 2024 vierailut toteutetaan elo-syyskuussa.
  • Opastusvaraus tehdään Oulun museo- ja tiedekeskuksen verkkokaupassa.
  • Verkkokaupan varauskalenteri on avoinna 6.-21.5.2024.
  • Kaksi rinnakkaisluokkaa (esim. 5A ja 5B) samasta koulusta tulee opastetulle vierailukäynnille yhtä aikaa. Jos rinnakkaisluokkia on pariton määrä, voitte ottaa mukaan viitosluokan. Molemmille luokille on oma opastus samanaikaisesti. Yhteen opastukseen mahtuu enimmillään noin 25 oppilasta.
    Yksi opettaja varaa kummallekin luokalle opastuksen (huomioi varausta tehdessäsi, että luokkien opastukset alkavat yhtä aikaa).
  • Jokaisella luokalla on oma opas ja luokat kiertävät kohteita eri tahtiin.
  • Erityisluokille kannattaa varata oma vierailuaika.
  • Huom! Onnistuneesta varauksesta saat heti varausvahvistuksen sähköpostiisi. Varaa bussi varausvahvistuksesta saatavien ohjeiden mukaan. Jos et saanut varausvahvistusta, varaus ei ole onnistunut. Ole silloin yhteydessä museo- ja tiedekeskuksen asiakaspalveluun.
  • Siirry verkkokauppaan tästä

Opastusvarauksen tekoa koskevat yhteydenotot

Milja Häll

palvelusuunnittelija