Toiminta

Opas vastaanottaa ryhmän Turkansaaren sillan kupeessa ja johdattaa oppilaat 1900-luvun alun maatalon elämään. Ohjelmassa kuljetaan kuvitteellisten maatilan lasten mukana tutustumassa heidän elämäänsä ja päivittäisiin askareisiinsa. Ohjelmassa on yhteistä pohdintaa, keskustelua ja pieniä tehtäviä.

Opettajan tulee kulkea luokkansa mukana koko kierroksen ajan.

KESTO

Oppaan ohjaama kierros kestää noin tunnin ja se toteutetaan pääsaaressa, Ylikärpän talon pihapiirissä. Vierailuun kannattaa varata aikaa n. 1h 30 min, mikäli haluaa syödä eväät alueella.

OPS YHTEYDET

Laaja-alaisen oppimisen osa-alue L2, ympäristöoppi: T6, T6 ja T12, S3 ja S5.

RUOKAILU

Museoalueen nuotiopaikalla voi syödä omia eväitä ja makkaranpaistokin on mahdollista, paitsi metsäpalovaroituksen tai kovan tuulen aikana.

MUUTA HUOMIOITAVAA

Kierroksella ollaan koko ajan ulkona, joten säänmukainen pukeutuminen on tärkeää. Mikäli tulette museoalueelle ennen varatun kierroksen alkua syömään eväitä tai jäätte alueelle kierroksen jälkeen syömään eväitä, ilmoita siitä varausta tehdessäsi.

KULJETUKSET

Ohjeet kuljetuksen varaamiseen saat varausvahvistuksesta.

YLIOPISTON JA YKSITYISTEN YLLÄPITÄMILLE KOULUILLE

Vierailun hinta on 50 €/ryhmä (+alv). Koulu huolehtii itse mahdolliset kuljetukset kohteeseen. Vierailu varataan Oulun museo- ja tiedekeskuksen verkkokaupassa

OPASTUKSEN VARAAMINEN:

• Turkansaaren syyslukukauden 2024 vierailut toteutetaan elokuussa.
  • Opastusvaraus tehdään Oulun museo- ja tiedekeskuksen verkkokaupassa.
  • Verkkokaupan varauskalenteri on avoinna 6.-21.5.2024.
  • Kaksi rinnakkaisluokkaa (esim. 2A ja 2B) samasta koulusta tulee opastetulle vierailukäynnille yhtä aikaa. Jos rinnakkaisluokkia on pariton määrä, voitte ottaa mukaan ykkösluokan.
  • Molemmille luokille on oma opastus samanaikaisesti. Yhteen opastukseen mahtuu enimmillään noin 25 oppilasta.
  • Yksi opettaja varaa kummallekin luokalle opastuksen (huomioi varausta tehdessäsi, että luokkien opastukset alkavat yhtä aikaa).
  • Erityisluokille kannattaa varata oma vierailuaika.
  • Huom! Onnistuneesta varauksesta saat heti varausvahvistuksen sähköpostiisi. Varaa bussi varausvahvistuksesta saatavien ohjeiden mukaan. Jos et saanut varausvahvistusta, varaus ei ole onnistunut. Ole silloin yhteydessä museo- ja tiedekeskuksen asiakaspalveluun.
  • Siirry verkkokauppaan tästä.

Varauksen tekoa koskevat yhteydenotot

Milja Häll

palvelusuunnittelija

Lisätietoja opastuksesta ja muut yhteydenotot

Emmi Haaraoja

museolehtori

Kaksi iloista lasta Ylikärpän pihapiirissä.

Turkansaaren ulkomuseo

Siirry sivustolle